Loods51: nieuw seizoen, nieuwe start

HOOGEZAND

Jeans-/ casualstore Loods 51 in Hoogezand is helemaal klaar voor de lente. Zoveel is bij binnenkomst meteen duidelijk. De in Winkelcentrum Martenshoek gevestigde winkel baadt letterlijk in het zonlicht. Bovendien verraden de kleuren dat het tijd is voor een nieuw seizoen, een nieuwe start.

Door Marc Jansen

Zeker waar het de damesmode betreft. “Veel poederkleuren. Kleuren als zachtroze, lila, blauw en off-white.”, weet eigenaar Remie Groeneveld. “Veel aardetinten ook. Met accentkleuren als rood en geel, ofwel happy yellow.” Bij de heren zijn het vooral veel groentinten. Army green, bijvoorbeeld. “Maar ook (kobalt)blauw en koraalrood”, zegt Remie. Remie en zijn vrouw Heidi vestigden zich op 20 augustus 2009 met Loods51 aan de Sluiskade. Aanvankelijk werd uitsluitend herenmode verkocht, met PME als meest gewilde merk, sinds 26 februari 2015 ook damesmode. “Omdat we wel van een uitdaging houden. We zijn ambitieus en ook bereid om onze grenzen te verleggen”, verklaarde Heidi bij die gelegenheid.

Proberen te onderscheiden

Die filosofie is onveranderd. Loods51 Men & Women zal altijd blijven proberen zich te onderscheiden. Bijvoorbeeld in de te voeren merken. “Nieuw in het herenassortiment is Tommy Jeans. Dat is de denimlijn van Tommy Hilfiger”, zegt Remie. “We denken hiermee een nog breder, jonger vooral, publiek te kunnen bedienen.” Heel bijzonder zijn de T-shirts van het Italiaanse merk Take a Way. En dat niet alleen door de opvallende prints, van bijvoorbeeld Vespa’s of oude motoren. “Zodra deze T-shirts in aanraking komen met uv-straling, verkleuren ze. Dan worden ze roze of mintgroen”, zegt Remie met zichtbaar genoegen. Aan de ‘dameskant’, waar vooral de merken G-Star, 10DAYS en PENN&INK populair zijn, is het merk Circle of Trust nieuw. “Vrouwelijk maar stoer, jeans gerelateerd”, weet Remie. Ook nieuw is de hyperflex jeans van het merk Replay. Remie: “Een innovatie. Deze jeans is sterk elastisch maar blijft vormvast. Je hoeft niet bang te zijn dat ‘ie wijd wordt.”

Persoonlijke benadering

Het succes van de Hoogezandster jeans/ casualstore hangt echter niet (uitsluitend) af van de gevoerde merken, het gratis parkeren of de lekkere koffie. “We moeten het vooral hebben van onze persoonlijke benadering. Iedere klant voelt zich gezien, erkend. We hebben best veel klanten die het bijzonder kunnen waarderen dat we hen helpen bij het uitzoeken van de kleding. Ze weten dat Akke, Heidi, Judith en ik eerlijk en oprecht advies geven over wat goed staat en wat niet.” Andersom koestert Loods51 zijn klanten. Reden voor een traktatie voor Pasen: klanten krijgen (tot en met 31 maart) bij een aankoop een doosje paaskoekjes cadeau.

Auteur

Marc Jansen