Achter de kassa van Timmer Tweewielers: Jeanine Timmer

HOOGEZAND

In de rubriek ‘Achter de kassa’ een kort portret van een kassamedewerker van een winkel in het verspreidingsgebied van de HS-krant. Deze week met Jeanine Timmer.

Achter de kassa bij: “Timmer Tweewielers in Hoogezand.”

Naam: “Jeanine Timmer. Inderdaad, ik ben de dochter van.”

Leeftijd: “25 jaar.”

Woonplaats: “Hoogezand.”

Sta je uitsluitend achter de kassa of heb je ook andere werkzaamheden? “Ik doe eigenlijk alles: administratie, inkoop en verkoop. Ik doe alleen geen reparaties.”

Heb je een fulltime of een parttime baan? “Fulltime. Ik werk 38 uur per week.”

Houd je tijd over voor hobby’s? “Ja, ik ga sowieso dagelijks paardrijden. Verder heb ik een vriendje, dat ook wel wat aandacht verdient, en doe ik graag leuke dingen als shoppen, naar de bioscoop gaan of uitgaan met mijn vriendinnen.”

Hoe lang werk je al bij Timmer Tweewielers? “Sinds ik een jaar of 16 was. Eerst alleen op zaterdag. Nadat ik van de hotelschool ben gekomen volledig. Dat is nu vijf jaar geleden. Maar eigenlijk ben ik met het bedrijf opgegroeid. Mijn overgrootvader is er in 1936 mee begonnen. Daarna runde mijn opa de zaak en nu mijn vader. Of ik het van hem overneem? Ik denk het wel.” Op welke dagen werk je het liefst? “Ik heb geen voorkeur. Al is de maandag vaak wel wat saai. Maar het is niet zo dat de zaterdag standaard drukker is dan bijvoorbeeld de dinsdag. Het weer heeft meer invloed. Zodra het mooi weer is, is het smoordruk. Zowel qua reparaties als qua verkoop van fietsen.”

Heb je een favoriet product? “Ja, de elektrische fiets. En dan met name die van Gazelle met Bosch middenmotor. We hebben veel klanten van een jaar of 50 voor de elektrische fietsen. Maar ze zijn er ook wel jonger, hoor. Meisjes die op de fiets naar school in Haren gaan, bijvoorbeeld. Of mensen die een elektrische fiets kopen omdat de ringweg van Groningen op de schop gaat.”

Ken je alle prijzen uit je hoofd? “Praktisch wel. Van de fietsen sowieso. Maar niet van al het kleine spul - schroefjes, ventieltjes en dergelijke - dat we verkopen. Die prijzen moet ik aan mijn vader vragen. Hij kent ze wel allemaal uit het hoofd.”

Heb je een goed contact met je klanten? “Ja. Vooral ook met de klanten met een elektrische fiets. Die komen standaard na drie maanden, een half jaar, een jaar en twee jaar terug voor een servicebeurt. Dan krijg je vanzelf een band met die klanten.”

Ben je er bewust van dat je achter de kassa het visitekaartje van het bedrijf bent? “Jazeker. Ik zorg er altijd wel voor dat ik er fatsoenlijk uitzie en dat ik vriendelijk tegen de klanten ben.”


Auteur

Marc Jansen