Op Insta: Label 16

HOOGEZAND

Veel op het eerste gezicht ‘gewone’ mensen doen heel mooie dingen. Steeds vaker delen zij hun foto’s, video’s en live stories op Instagram. Marieke Camron uit Hoogezand is 1 van hen.

Door Jessica Koning

Marieke, moeder van twee is altijd al enorm creatief geweest. Zo maakte ze vroeger de meest mooie kleding voor haar dochter. „Maar dat is nu niet cool meer”, lacht Marieke als ze uitlegt dat haar kroost zich in de pubertijd bevindt.

Om toch die creativiteit te gebruiken, ging ze kleinschalig voor anderen mooie - voornamelijk stoffen - dingen maken. Toen ze 1,5 jaar geleden met een Facebookactie een gratis webshop won, besloot ze de zaken wat grootser aan te pakken en kreeg haar Label 16 een mooie site met bijbehorende webshop. „Ik maak heel veel armbandjes, caketoppers, slingers, sleutelhangers, speenkoortjes, tasjes. Eigenlijk allemaal kleine dingen die makkelijk via de post te versturen zijn.”

Geen intentie

Haar webshop is voor Marieke een stuk ontspanning en iets dat ze naast haar kantoorbaan doet. „Een heerlijke combinatie vind ik. Van mijn bedrijfje kan ik ook echt niet leven, maar dat is ook niet mijn intentie. Mijn baan als contractmanager is ook ontzettend leuk.” Zo kreeg Marieke van haar werkgever afgelopen jaar een cadeau aangeboden vanwege een jubileum. Ze koos een snijmachine waarmee ze de prachtigste caketoppers maakt. Haar klanten komen met wensen qua ontwerp en Marieke maakt het met haar machine.

Onmisbaar medium

Lees verder na de afbeelding.

Instagram is voor Label 16 een onmisbaar medium geworden. Marieke post dagelijks foto’s of video’s op haar pagina van nieuwe creaties maar ook korte filmpjes van het maakproces komen voorbij.

Met zo’n 1700 volgers heeft Marieke inmiddels bestellingen te versturen door heel Nederland. „En het meeste van deze bestellingen komen binnen via Instagram. Het is een ontzettend mooi platform met makkelijke interactie. Slim toepassen van hashtags en zelf ook actief reageren en volgen, levert enorm veel publiek op. Je moet zorgen dat je gezien wordt, en dat lukt aardig”, aldus Marieke.

Doordat Mariekes Insta-pagina zakelijk is, kan ze ook de statistieken inzien en daar haalt ze veel info uit. Zo weet ze bijvoorbeeld op welk tijdstip het merendeel van haar volgers actief is. „En ook onstaan er andere leuke dingen, zoals een wederverkoper die me afgelopen week benaderde. „ Vrijwel zeker zijn Mariekes caketoppers straks ook via een ander bedrijf in Nederland verkrijgbaar. „Heel leuk natuurlijk! Zolang het maar ontspannend blijft, dat vind ik het allerbelangrijkst.”

Label 16 is te volgen op: www.instagram.com/label16.nl/.

Wil jij ook deel uitmaken van de serie ‘Op Insta’, stuur dan een mailtje naar hskrant@ndcmediagroep.nl.


Auteur

Jessica Koning Redacteur