Achter de kassa bij Etos Hoogezand: Robin Trip

Hoogezand

In de rubriek ‘Achter de kassa’ een kort portret van een kassamedewerker van een winkel in het verspreidingsgebied van de HS-krant. Deze week met Robin Trip.

Achter de kassa bij: “Etos Hoogezand.”

Naam: “Robin Trip.”

Leeftijd: “20 jaar.”

Woonplaats: “Hoogezand.”

Sta je uitsluitend achter de kassa? “Nee, ik doe eigenlijk alles wat je hier kunt doen. Dat betekent verkoop/- adviesgesprekken voeren, vullen, de boel netjes houden, brillen bestellen - wij zijn Eyelove Brillen-verkooppunt - én afrekenen.”

Heb je een fulltime of een parttime baan? “Parttime. Ik werk gemiddeld 24 uur per week. Dat is inclusief stage voor mijn mbo-opleiding Manager retail.”

Doe je er nog iets naast? Heb je hobby’s? “School, dus. Verder vind ik het leuk met familie of vriendinnen af te spreken, en hebben we een puppy, een kruising boxer/ stafford. Ze heet Norah.”

Hoe lang werk je bij Etos? “4 jaar. 2 jaar bij Etos en 2 jaar bij franchiser Martin Boezerooij.”

Op welke dag of dagen werk je het liefst? “Elke dag is anders. Dat vind ik sowieso al mooi. Maar ik denk dat ik de donderdag het leukst vind. De ene donderdag is het heel druk met klanten, de andere donderdag heb je tijd voor allerlei andere dingen. Ik houd wel van die afwisseling.”

Ken je alle prijzen uit je hoofd? “Nee.”

Contant of pin? “De meeste mensen pinnen. Ik denk wel dat er nog meer gepind wordt sinds contactloos betaald kan worden. Omdat het zoveel sneller gaat. Binnen 2 seconden heb je afgerekend.”

Voor welk product kun jij zelf niet zonder de Etos? “Janzen Geurstokjes. Daar zweer ik bij. Ze staan bij ons thuis in iedere kamer.”

Wat vind je het leukste onderdeel van je werk? “De omgang met klanten. En dat ik op het werk kan toepassen wat ik op school leer.”

Heb je een band met je klanten? “Ja, we hebben veel vaste klanten. Maar je probeert ook een band op te bouwen met mensen die niet elke week komen. Hoe? We proberen ons te onderscheiden van andere drogisterijen door extra veel aandacht te schenken aan de service. Een voorbeeld is het inpakken van cadeautjes.”

Ben je er bewust van dat je achter de kassa het visitekaartje van het bedrijf bent? “Jazeker. Ik wil wel uitstralen dat ik er iets vanaf weet. Dat betekent altijd een make-upje en het haar netjes.”


Auteur

Marc Jansen