Landelijke marketingprijs voor Groninger kappers-app Spots

De kappers-app Spots van Kevin Delgado uit Delfzijl en Riklis Karto uit Groningen heeft in Amsterdam de landelijke pitchwedstrijd The Floor is yours gewonnen.

Eerder wonnen startups SwipeGuide en HelloFresh deze wedstrijd. De winst van Spots was een bijzondere. Tien ondernemers dongen naar de gunst van publiek en jury. De wedstrijd is een evenement voor en door marketingprofessionals. ,,Een mooi platform om onze app te presenteren. Je krijgt er tips en feedback van mensen uit het vak”, zegt Delgado.

Juryprijs en publieksprijs

Spots won zowel de juryprijs - toegekend door Erik van der Kooij (XS4all), Boudewijn de Jong (Pünktlich) en Jeroen Mirck (Marketingfacts) - als de publieksprijs. In de geschiedenis van The floor is yours is het niet eerder voorgekomen dat beide prijzen naar een en dezelfde ondernemer gingen.

Stoplichtsysteem

Kevin Delgado zette in Amsterdam de werking van de nu alleen in Groningen actieve kappers-app Spots uiteen. Een jaar geleden ontwikkelden de twee ondernemers de mobiele app die werkt op basis van online agenda’s van kapperszaken. Consumenten kunnen in drie stappen een afspraak boeken.

Met een zogeheten stoplichtsysteem kunnen gebruikers op de app zien bij welke kapperszaak in de buurt nog plek is. In de app verschijnen de kapsalons op een kaart met drie verschillende pins. Grijs betekent vol. Bij oranje is overdag nog plek. Bij groen is er binnen een uur plek voor de klant.

‘App komt voor uit passie’

De vakjury omschreef Spots als een ‘een praktische en goed schaalbare case die voortkomt uit oprechte passie.’

Met de winst van de wedstrijd rekent Delgado er op dat nieuwe deuren open gaan. ,,Het is een mooi affiche voor ons. Deze winst zegt iets over de kracht van ons product.”

De app is in Groningen operationeel. Delgado en Karto willen in het nieuwe jaar gas geven zodat de app door zoveel mogelijk kapperszaken en klanten gebruikt wordt.