Online drukker Reclameland noteert in 2019 opnieuw groei

Online drukkerij Reclameland, dochter van Simian, noteerde over afgelopen jaar een winst van ruim 1 miljoen. Het bedrijf is een van de snelste groeiers in Nederland.

Dat blijkt uit de jaarcijfers van het bedrijf in Westerbroek. In 2019 investeerde Reclameland bijna 20 miljoen euro in een tweede productiehal en machines. Het aantal medewerkers groeide met 30 naar 180.

2000 orders per dag

E-commerce is de raketmotor van het bedrijf, zegt CEO Wouter Haan. ,,Tijdens pieken zitten we soms op 2000 orders per dag.’’ In 2019 verwerkte Reclameland ruim 400.000 bestellingen.

Met de investeringen van afgelopen jaar mikt Haan op verdere groei de komende jaren. Een duidelijke trend is de verkoop van zogeheten sign-producten, bedoeld voor reclame en promotie, zoals spandoeken en rollup-banners. Op de particuliere markt is het afdrukken van foto’s op aluminium een groeier.

Corona

Zoals veel andere bedrijven heeft de coronacrisis het bedrijf nadrukkelijk parten gespeeld. In de derde week van maart kelderde de omzet met 50 procent. De markt trok daarna aan vanwege de vraag naar anderhalve meter producten.