Digitaal klantportaal voor klanten Gemeentelijke Kredietbank Midden-Groningen

REGIO - Vanaf 15 januari 2019 kunnen alle klanten van de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) van Midden-Groningen 24 uur per dag online hun gegevens bekijken. Klanten van de GKB kunnen met DigiD inloggen op MijnGKB en vinden dan alle informatie over hun budgetbeheerrekening, hun schuldregeling en/of hun lening.

Wethouder Peter Verschuren: “Dit is een mooie nieuwe stap in onze dienstverlening. In het klanttevredenheidsonderzoek van augustus en september gaven veel van onze klanten aan dat ze graag online toegang wilden tot hun gegevens. Ik ben trots dat we dit nu, vier maanden later, hebben gerealiseerd en hoop dat we onze klanten hiermee nog beter van dienst kunnen zijn.’’

Na de ingebruikname van MijnGKB gaat de kredietbank papieren afschriften alleen nog toesturen naar klanten die hierom vragen.

De Kredietbank helpt momenteel 932 inwoners van Midden-Groningen met schuldhulpverlening of een sociale lening. Om schulden te voorkomen kent de GKB sinds vorig jaar twee preventiespecialisten, die onder andere projecten opzetten samen met scholen. De kredietbank werkt nauw samen met de sociale teams en Humanitas, onderhoudt goede contacten met de woningcorporaties en helpt ondernemers met schulden in samenwerking met het Regionaal Ondernemers Instituut (ROI).