Ziggo past netwerk aan; beeld 2 februari op zwart in Hoogezand-Sappemeer

Hoogezand - Ziggo voert maandag 2 februari in Hoogezand-Sappemeer werkzaamheden uit om zijn netwerk gereed te maken voor de toekomst.

Voor de meeste bewoners betekent dit dat het beeld op zwart komt te staan. De Ziggo-abonnee met digitale televisie moet zelf actie ondernemen en eenmalig de zenders opnieuw instellen.

Uitbreiding zenderpakket

Als de zenders daarna automatisch opgezocht zijn, ziet de kijker al direct een uitbreiding van het zenderpakket. Zo zijn er méér zenders in HD-kwaliteit (bijvoorbeeld ARD en ZDF) en zijn álle Nederlandse regionale zenders te zien.

Stappenplan

Klanten ontvangen via een brief en e-mail uitgebreide informatie en een stappenplan hoe zij de zenders opnieuw kunnen instellen. Het kan zijn dat mensen hierbij hulp nodig hebben. In het centrum van de meeste steden en dorpen zijn servicepunten van Ziggo waar de klant met vragen terecht kan. Ook bij enkele elektronicawinkels is hulp te verkrijgen.

Hulp van de buren

Klanten die het een kleine moeite vinden hun hulp aan te bieden bij het zoeken van de zenders, hangen een poster voor het raam. Bekende buren kunnen daar dan aanbellen voor hulp. Op die manier helpen bewoners elkaar en kan iedereen weer TV kijken.