Koerswijziging bij SNS: 'Heel normaal'

Hoogezand - SNS voert een koerswijziging door. Motto van deze koerswijziging is: ‘Heel normaal'.

"Bankieren moet weer normaal worden, zonder fratsen, uiterlijk vertoon of cryptisch omschreven polisvoorwaarden", legt manager Rob Dalsheim van SNS Groningen-Hoogezand uit. "SNS doet wat een bank hoort te doen: mensen van goed financieel advies voorzien en producten aanbieden tegen een scherpe prijs. We staan dicht bij de mensen, zijn transparant en bieden goede en duidelijke producten."

Toegankelijk en laagdrempelig

Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken (SNS) bestaat al 200 jaar en is sinds 2011 gevestigd aan de Gorecht Oost 8-e in Hoogezand. Klanten kunnen er 6 dagen per week terecht. Ook op zaterdag dus en zelfs op vrijdagavond. SNS wil toegankelijk en laagdrempelig zijn. Klanten kunnen gewoon binnen lopen voor advies over betalen, sparen, verzekeren en hypotheken.

Scherp aanbieden en hoogwaardig advies

Dalsheim: "Onze kracht is dat we een grootbank zijn én de flexibiliteit van een intermediair hebben. Als enige bank in Nederland bieden we hypotheken van verschillende geldverstrekkers aan. We richten ons op particulieren en klein zakelijke klanten (MKB, ZZP'ers). Dat is een bewuste keuze. Geen private banking of beleggen. Het gaat om de kernactiviteiten. En we zorgen ervoor dat we die perfect doen. Daarom werken we met hoogopgeleide adviseurs en erkend hypothecair planners. Ook hebben we echtscheidingsplanners en erkend financieel planners in dienst. We willen scherp aanbieden - bij ons krijg je rente op je betaalrekening, een hoge spaarrente en een scherpe hypotheekrente - en hoogwaardig advies geven."

Automatisering

Op de website leggen medewerkers van SNS klantenservice uit hoe praktische handelingen, zoals het terugboeken van een incasso, gemakkelijk uitgevoerd kunnen worden. "We zijn ver ontwikkeld in automatisering. Veel diensten kunnen klanten digitaal regelen. Dit zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en snel kunnen leveren. Een klant kan binnen 48 uur bij ons terecht voor een hypotheekgesprek. Dat scheelt niet alleen tijd, maar levert voor de klant ook nog eens financieel voordeel op."