Campagne Oogappel creërt bewustzijn over oogproblemen bij diabetes

HOOGEZAND-SAPPEMEER

 Ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en hier komen elke week 1.200 personen bij. Wat veel mensen niet weten is dat achteruitgang in het zicht één van de meest voorkomende complicaties is van diabetes en dat diabetes uiteindelijk blindheid kan veroorzaken. Om inwoners uit Hoogezand‐Sappemeer bewust te maken van de relatie tussen diabetes en oogproblemen, organiseren Specsavers Hoogezand‐Sappemeer en Diabetes Fonds de actieweek ‘Oogappels’.

Wie de Specsavers winkel van 4 tot en met 9 september bezoekt, komt op een ludieke manier in aanraking met de impact van gezonde voeding op het voorkomen van diabetes type 2. Dit type diabetes komt namelijk het vaakst voor. In de winkel worden eetbare ‘Oogappels’ en ansichtkaarten met informatie uitgedeeld. De bedrukte appels staan symbool voor een gezonde levensstijl in relatie tot je meest dierbare bezit: je ogen. Inwoners uit Hoogezand‐Sappemeer kunnen hun eigen Oogappel nomineren en maken op die manier kans op een reischeque van EUR 500,-. Zie voor meer informatie www.specsavers.nl/diabetesfonds

Auteur

admin